WAAROM?
Over het algemeen is Consent Mode 2.0 bedoeld om zowel de privacy van gebruikers te beschermen als uitgevers te helpen bij het voldoen aan de regelgeving, terwijl ze toch waardevolle inzichten kunnen verkrijgen om hun diensten te verbeteren. Brout Marketing heeft dit nodig om de campagnes en de daarbijbehorende conversies juist te blijven meten en dus de campagne juist te kunnen beoordelen.
WAT IS HET?
wouter uitleg met chat gpt
OM TE BEGINNEN
Maak een account aan op CookieBot.
WAT MOET MIJN WEBBOUWER DOEN?
STAP 1: installeer CookieBot op de website, meestal kan dit via een Plugin
STAP 2: Installeer Google Tag Manager
Stap 3:
MEER INFO
De reden achter Consent Mode 2.0 is het voortdurende streven van Google om de privacy van gebruikers te verbeteren en tegelijkertijd uitgevers de nodige tools te bieden om hun websites in overeenstemming te brengen met de AVG.
Hier zijn enkele kenmerken en verbeteringen van Consent Mode 2.0:
- Verbeterde flexibiliteit: De update biedt meer flexibiliteit voor uitgevers bij het beheren van cookie-toestemming en het verzamelen van gegevens, zodat ze hun gebruikers een meer gepersonaliseerde ervaring kunnen bieden terwijl ze voldoen aan de privacyregelgeving.
- Geavanceerde integratie met Google Analytics: Consent Mode 2.0 integreert naadloos met Google Analytics, waardoor uitgevers gegevens kunnen verzamelen voor analyses en personalisatie op basis van anonieme ID’s wanneer gebruikers geen toestemming geven voor het gebruik van cookies.
- Verbeterde controle over gegevensverzameling: Uitgevers hebben meer controle over hoe ze gegevens verzamelen en gebruiken, zelfs wanneer gebruikers geen toestemming geven voor het gebruik van cookies.
- Transparantie voor gebruikers: De update helpt ook bij het verbeteren van de transparantie voor gebruikers door hen beter te informeren over welke gegevens worden verzameld en hoe deze worden gebruikt, zelfs wanneer ze geen toestemming geven voor het gebruik van cookies.
Over het algemeen is Consent Mode 2.0 bedoeld om zowel de privacy van gebruikers te beschermen als uitgevers te helpen bij het voldoen aan de regelgeving, terwijl ze toch waardevolle inzichten kunnen verkrijgen om hun diensten te verbeteren.